Nose Work træningen forsætter

dsc_0033lille

Lavendel og godbidder… Så er vi klar 🙂

Biscuit har trænet Nose Work to gange siden vores undervisning i onsdags og jeg er positivt overrasket. Han gør det faktisk rigtig godt.

Han er begyndt at søge mere op ad og han lader til at have lidt mere gå-på-mod – mere udholdenhed. Men i torsdags da vi trænede, trak jeg den alligevel lidt for langt og fik ikke stoppet efter et ellers super flot søg. Øv, men jeg skal jo også lære.

I torsdags trænede vi udendørs sammen med Helle og der gik han i freestyle mode en enkelt gang, men jeg kunne forlade søget, få ro på og så prøve igen – derefter var han klar på opgaven igen.

Torsdagens udendørs-træning

Torsdagens udendørs-træning

I dag har vi trænet indendørs og der har han faktisk ikke været i nærheden af at skifte over til freestyle. Han har arbejdet fornuftigt og koncentreret.

Han var faktisk mega dygtig, for han søgte mellem foderposer osv. Der må have været en intens mad-færd der, men han fandt alligevel lavendel kilden ret hurtigt.

I de første søg i dag fjernede jeg konsekvent kilden hver gang han havde fundet den, for at undgå at han vender tilbage og laver en target-øvelse ud af det, men i det sidste søg lod jeg kilden være og det tacklede han fint. Jeg så ikke nogen target adfærd.

dsc_0031lille

Dygtig Biscuit

Hero og Gollum har også fået lov til at træne et par gange – ikke på samme måde som Biscuit. De træner jo meget mere HTM end han gør, men de har søgt beholdere et par gange og i dag gik jeg lidt videre og lod også dem søge efter færd i træningsrummet.

De er på en eller anden måde begge to mindre komplicerede end Biscuit. De søger bare…

Jeg tror at Hero fik spist et par vatpinde med lavendel på – de forsvandt i hvert fald fra klemmerne sammen med godbidderne mens han søgte. Det er jo også en måde at sikre, at der ikke er færd at komme tilbage til, som der ikke ligger godbidder på! 😱😂

Han er også lidt af en klods-major, så han fik ret tit skubbet godbidderne ned inden han fik spist dem, så den der med at fodre ved kilden fungerede ikke altid efter hensigten.

dsc_0010lille

Hero

Gollum er hurtig og effektiv – han søger og lader sig ikke distrahere af noget. Han er mere selvstændig end Hero og mindre trænet til alt muligt andet end Biscuit, så det giver ham en fordel.

Øj, der ligger noget hernede...

Øj, der ligger noget hernede…

Lige præcis Gollum, der er den!

Lige præcis Gollum, der er den!

Rigtig fin træning og sammen med en masse løben og legen tidligere på dagen, så har jeg nu 3 tilfredse hunde, der får sig en lur.

Dagens gåtur:

This slideshow requires JavaScript.

 

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Gåture, Gollum, Hero, Nose Work, Træning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

