Dejlige Juledage

blip3lille

D. 24. ringede vækkeuret kl. 7 – op og i gang!

Dagen startede med en gåtur i akademihaven med hundene. Mit knæ kan efterhånden holde til en times-tid, så det var det vi gjorde.

dsc_0031lille

Morgen-jule-tur

Og bagefter kørte jeg til Stenlille (arbejdsplads) for at spise morgenmad med personalet i bofællesskabet og ønske borgerne en glædelig jul. Det er en hyggelig juletradition, at jeg starter juleaftensdag derude. Det sparker virkelig julestemningen i gang.

Jeg har været så priviligeret i år, at jeg så alle de mennesker, der betyder mest for mig, på juleaftens dag. Fra Stenlille kørte jeg nemlig til Lille Skensved, hvor Helle og jeg trænede hunde og hyggede. Så kunne vi ønske hinanden glædelig jul og sørge for at køre hundene trætte på samme tid. En win win situation :-).

dsc_0021lille

Hele flokken

dsc_0004lille

Gollum og Ex-it

Gollum fik julegaver med fra vennerne i Lille Skensved.

dsc_0015lille

Lidt over 2 gik turen mod Hillerød, hvor min søster, mine nevøer og min far ventede med det mest fantastiske kaffebord. Og mens min søster havde travlt med æbleskiver og kager i køkkenet, så hyggede mine nevøer og jeg med at pynte honningkagemænd med glasure og krymmel-kugler.

Aiiiii hvor blev de bare fine.

Lækkert jule-kaffe-bord:

Mens vi drak kaffe, havde især Marcus på 6 år, ret svært ved at vente på sine julegaver og selv om han selvfølgelig ikke åbnede dem før tid, så kiggede han så intenst på den ene af dem, at der gik hul i papiret… Og så blev vi enige om, at det vist var bedst at erklære det for ‘åbne gave tid!’

dsc_0046lille

Marcus fik kigget så meget på en gave, at papiret revnede under hans blik!

Jeg ved ikke hvad der er sket for julemanden i år… Der var kommet mega mange gaver til hundene…. Måske havde julemanden glemt, at Gollum også er her? Eller også har julemanden fået byttet om på ‘naughty’ og ‘nice’ listen? 😀

Hvad end årsagen var, så havde Gollum den vildeste fest med alle gaverne.

dsc_0113lille

En virkelig dejlig pive-ko fra søster Ex-it

Hans favorit var et pivdyr fra søster Ex-it. Han var så glad for det, at han pev med det hele aftenen. Og kl. 3 i nat, kom han også til at pive med det… 😐

Turn sound on! #at3am 🌛😴 #WhenTheDogGetASqueakyToyForChristmas #SweetDreams #TakForGaven 😵

A post shared by Emmy Marie Simonsen (@the_hazyland_boys) on

Biscuit gik mest op i de spiselige gaver – og dem var der mange af!

dsc_0115lille

Heros favorit var en ny Ke-Hu bold med flammer på – den matcher hans navn *Feet Of Flames*. Gollum var også ret glad for den bold… men det var vist mest fordi det var sjovt at prøve, at snuppe den fra Hero.

dsc_0108lille

Hundene fik seriøst mange gaver – lige så mange som mine nevøer tror jeg og det siger ikke så lidt 🙂

dsc_0133lille

Burns fik også julegaver – ikke så mange som hundene, men han udviste heller ikke helt samme begejstring for projektet. Ret langt fra samme begejstring faktisk! 😀

Min søster serverede en skøn julemiddage og mellem hovedretten og desserten, holdt vi en pause for at lege pakkeleg. Woooohooooo flere gaver!

Jeg blev i Hillerød natten over, så hyggen fortsatte 1. juledag.

Jeg startede med en morgentur med hundene mellem 7 og 8 og da jeg kom tilbage, var resten af familien også oppe.

Mens mine nevøer og jeg hyggede med at finde drille-nisser, der blev ved med at gemme sig, tilberedte min søster en fantastisk bruch med hjemmebagte boller, pandekager og alverdens andre lækkerier. MUMS!

dsc_0141lille

Jagten på drille-nisser, der gemte sig alle steder! I adventskransen, på slik-fadet, inde i kaminen… Den var ikke til at holde styr på!

Og efter maden hyggede mine nevøer og jeg med at spille Playstation. Og dem, der påstår, at nutiden unge ikke får motion nok, fordi de spiller Playstation hele dagen, de har tydeligvis ikke set Marcus spille. Øj, han får i hvert fald rigeligt motion!

Andreas fik også et GoPro camera i julegave, så vi havde sjov med at stille forhindringsbaner op, som han kunne styre en robot med påmonteret GoPro camera igennem. Hold nu op det var noget af et projekt.

Se processen her:

Og resultatet her:

Alt for hurtigt blev det eftermiddag og det var tid til at sige farvel og tak for en dejlig jul til familien i Hillerød. Hundene og jeg kørte mod Sorø, hvor vi sluttede med endnu en gåtur i akademihaven.

dsc_0152lille

Glædelig jul alle sammen!

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero, Træning, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

