Fodbold m.m.

dsc_0003lille

Onsdag morgen kørte drengene og jeg til Stestrup, hvor vi havde lejet Working Paws hallen sammen med Helle, så vi kunne få god indendørs træning i en stor hal.

Vi havde 3½ time til at træne i, men med 7 hunde føltes det ikke som for meget og vi udnyttede tiden fuld ud.

Hero trænede Freestyle, Jazz og Gollum trænede HTM, Ex-it trænede lydighed og Cookie, Doggie og Biscuit trænede Nose Work. Og så var tiden gået…

Kl. lidt i 2 fortsatte jeg nordpå.

GPSen var sat til at finde Hundested Hallen og den påstod, at der var 70 km. Det var der også… Ad landeveje med 60 km/t eller 70 km/ t zoner hele vejen. Hold nu op, det føltes som en lang tur.

Men jeg kom frem til hallen i perfekt tid – min nevø Andreas spillede fodbold-turnering og han var på banen, da jeg ankom. Ham og hans hold var mega seje og nåede til til semi-finalen, hvor de desværre blev slået efter forlænget spilletid og på et straffespark.

Jeg har aldrig fundet fodbold specielt interessant før, men den semi-finale kamp var mega spændende!

Lillebror Marcus og jeg spillede også fodbold, men det var en lidt anden slags…

dsc_0161lille

Behøver jeg at sige, at Marcus vandt?

dsc_0132lille

Hygge med slikpose

Da turneringen var slut, kørte jeg med min søster og mine nevøer hjem og hyggede med pizza, juleslik og julekager.

dsc_0184lille

Jeg tror, at Burns syntes, at jeg fyldte lidt meget på hans sofa 😀

Sikke en dejlig dag!

dsc_0172lille

Jeg overnattede hos min søster og vågnede til friskbagte morgen-boller – hun skal nok passe på, at jeg ikke flytter ind med den service 😀

Efter morgenmaden, satte drengene og jeg kurs mod Lille Skensved, hvor vi igen mødtes med Helle for at træne hunde.

dsc_0218lille

Helle har selv overtaget træningen af Jazz’ apportøvelse og jeg sidder på nåle, når de træner. Det er ret svært at overdrage sådan et projekt til en anden. Stakkels Helle og Jazz, de gør det fint, men alligevel skal de hører på mine kommentarer hele tiden 😀

Endnu en dag med 7 hunde, der hyggede og trænede.

Gollum og Ex-it har været vilde med at få lov til at mødes rigtig tit her i juleferien.

Vi sluttede dagen med en gåtur sammen med alle 7 hunde – så langt som mit knæ kunne holde,  hvilket ikke var super langt efter de mange travle dage, hvor knæet ikke er blevet skånet så meget, som det burde. Men hundene nød det og det samme gjorde Helle og jeg.

Og nu er vi kommet hjem og jeg har 3 meget trætte, men yderst veltilfredse hunde 🙂

 

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gollum, Hero. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

