2 x Fødselsdag og en hel masse træning

Sikke en skøn weekend vi har haft.

Lørdag morgen kl. 8 satte vi kurs mod Hillerød. Vi havde aftalt at mødes med Gollums halvbror Novak kl. 10, men turen til Hillerød gik lynhurtigt, så vi var der i god tid og jeg startede med at træne med Gollum.

dsc_0036

Gollum

Gollum var en super dygtig fyr – han har travlt med at lære to nye heelwork sekvenser og det skrider godt frem.

Så kom Clara og Novak og vi brugte 30 – 40 minutter på at nørde med heelworkens mysterier – eller fri ved fod, som det hedder i Claras lydigheds-verden 😀

dsc_0058lille

Novak

Novak er en skøn hund og det er sjovt at lærer ham bedre at kende – han er jo tæt beslægtet med Gollum. De har samme far. Jeg kender Gollums mor og det der ligger bag hende virkelig godt. Det er jo de linjer jeg har arbejdet med i de sidste 15 år, men Gollums far er ukendt land for mig og jo mere viden jeg får om den del af familien, jo bedre bliver jeg til at forstå og træne Gollum.

Og så kommer Novak fra samme opdrætter (The Charmed Ones) som Biscuit, så vi tog nogle ‘kennel billeder’ ❤

dsc_0042lille

2 x Charmed Ones – Biscuit på 12 år og Novak på 4 år

Og så var det Heros tur til at træne. Jeg var nødt til at lave en lille video til Helle, så dygtig var han 🙂 Heros træning er ret intens i øjeblikket pga det forestående Crufts, så det tog 45 minutter at komme gennem koreografien 1½ gang og så sluttede vi med en gåtur med alle 3 hunde, både for at skridte Hero godt af og lufte samtidig – 2 fluer med et smæk 🙂

dsc_0088lille

Hero

dsc_0067lille

Hero

Da vi kom tilbage, havde vi lidt tid tilbage, så Gollum og Biscuit fik lov til at lege i sneen med en chuckit bold. Så hyggeligt og jeg kørte videre med 3 trætte hunde i bilen.

Min ældste nevø Andreas havde inviteret til 11 års fødselsdag og det var en skøn eftermiddag. Der blev spillet spil, snakket og spist alt for meget god mad.

#HappyBirthday #Nephew Andreas!!! 🎂 🍰 @andreas.b.pedersen

A post shared by Emmy Marie Simonsen (@the_hazyland_boys) on

dsc_0098lille

Ipad sjov og ballade

dsc_0124lille

Trivial Pursuit med morfar, Andreas og morfars faster Gudrun

dsc_0127lille

Marcus spiller Hvem Er Hvem?

dsc_0135lille

Hvor mange voksne skal der til, for at vinde over en 6 årig? 😀

dsc_0112lille

Hold nu op et lækkert kagebord

dsc_0118lille

Burns ville også gerne være med

Super hyggelig dag og det var sent inden vi var hjemme.

Lørdag morgen var der afgang mod Lille Skensved. Doggie havde inviteret til 10 års fødselsdag.

Inden festen for alvor gik i gang, stod den imidlertid på træning af de 4 mest aktive hunde.

Hero trænede sit Crufts program og for første gang besluttede han sig for, at Helle godt måtte se hvor god han er blevet til det. Jeg har glædestrålende fortalt Helle og vores store fremskridt, men hver gang vi har prøvet at vise hende det, så gik det i kage. Jeg var lige ved at overveje om vi var nødt til at lade Helle blive hjemme fra England, fordi Hero ikke ville optræde for hende, men heldigvis blev det ikke nødvendigt 😀

Ex-it skal til lydighedsprøve i næste weekend, så hun trænede LP2.

Gollum skal til rally-prøve i næste weekend, men han trænede alligevel mest HTM. Jeg håber ikke, at vi fortryder det på søndag 😉

Og Jazz trænede sig nye HTM program.

Æblet falder ikke langt fra stammen – Gollum og hans mor Jazz… Der er en vis lighed i deres intensitet ❤

lille-stamme

Gollum og Jazz

Cookie havde ventet meget utålmodigt på kagen heeeeeleeeeee formiddagen – godt, at det endelig blev tid!

dsc_0112lille

Cookie og Biscuit

dsc_0130lille

8 hunde og 1 kage

dsc_0138lille

Kooooom nuuuuu! Vi trænger til kage!!!!

dsc_0118lille

Og der skal være gaver…. Tillykke med de 10 år Doggie.

Inden det var helt fyraften, fik vi kigget på de sidste tilretninger på Heros rekvisit. Jeg havde satset på at Helles små bitte fingre ville være godt egnede til det job, men hun valgte at putte sin finger i blenderen her til morgen og tænde den (!!!!!!!), så hun var lidt mindre finger-nem end sædvanligt, men vi klarede det alligevel. Jeg var glad for at se alle dine 10 fingre hæftet på hænderne i dag, Helle!

dsc_0144lille

Snore-trækket skal virke! Ellers falder vores koreografi helt til jorden. 

Mens Helle og jeg rodede med rekvisitter, hyggede hundene med godbidder og leg.

dsc_0126lille

Der søges efter hundemad i græsset

dsc_0150lille

Ex-it

Tak for en dejlig weekend til Clara, Helle og hele min familie ❤

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gollum, Hero, Træning. Bogmærk permalinket.

Et svar til 2 x Fødselsdag og en hel masse træning

  1. Helle siger:

    Lyder som en skøn weekend 🐶
    1000 tak fir gaven til Doggie, vi glæder os til at komme i gang 😊

Skriv et svar

