Våd træning…

IMAG1505lille

Grundlæggende lydighed i Hvalsø

Gollum og Biscuit er tilmeldt hver sit hold i Hvalsø og begge hold startede i sidste weekend, hvor jeg var i England, så drengene og jeg havde første træningsdag efter vinterpausen i dag.

Vi kom tidligt – kl. 9, så jeg havde en time til at lade hundene løbe en tur på pladsen og træne med Hero inden Gollums hold startede kl. 10.

Hero trænede præcision i de tricks, som godt kan blive lidt sjuskede, hvis ikke de jævnligt tages ud af koreografien og vedligeholdes. Han var en dygtig fyr og havde god træning.

IMAG1478lille

Og så var det rally tid.

Det var en dejlig overraskelse at se, at Tine og Vega også var på holdet og Gollum var begejstret over at se sin søster.

IMAG1492lille

Vega og Gollum

Gollum lavede nogle rigtig fine baner og ellers trænede vi baglæns heelwork, bakke og sikkerhed i hans positioner. Vi havde rigtig god træning.

IMAG1497lille

Gollums søster Vega

 

Gollum slog en dobbelt salto med skrue i går, da han løb efter sin bold og gled. Heldigvis var han i hopla i dag og så ikke ud til at have ondt nogen steder, så forhåbentlig er der ikke sket noget særligt, men det så nu så voldsomt ud, at jeg alligevel har bestilt tid his Rikke Wriedt, så han kan blive tjekket igennem. Et eller andet må der være sket i det stunt og jeg vil hellere have ham kigget igennem med det samme – inden det udvikler sig til noget alvorligt.

IMAG1483lille

Gollum

Efter Gollums hold, var der ½ times pause, hvor Hero kom ud og fik lov til at fjolle lidt med en bold i 15 minutter – bare fordi han ret hurtigt glemmer, at han har trænet og han skulle jo ikke føle sig helt uden for…

Og så var det tid til Grundlæggende Lydighed for Biscuit. Det er meget længe siden, at Biscuit har gået på et fast hold, men jeg tænkte, at han og jeg skulle have lidt kvalitetstid sammen her i forårs-sæsonen, så han blev tilmeldt et hold og han er begejstret. Han nød det – de mange hunde, en masse godbidder og alle mulige forskellige opgaver… Alt sammen noget, som Biscuit elsker. Vi hyggede os virkelig.

IMAG1503lille

Biscuit

Kl. 12.30 – da Biscuits hold var færdig, var jeg våd og gennemkold og jeg kunne ikke vente med at komme hjem til en kop varm kaffe. Men sikke en skøn lørdag formiddag sammen med dejlige hunde og mennesker. God start på weekenden 😀

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Gollum, Hazyland Hvalpe, Hero, Rally, Træning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

