Nose Work

20170418_153600lille

Forår i skoven

Drengene og jeg nyder vores HTM træning og vi bruger rigtig meget tid på det. Det er skønt. Men ind i mellem har vi også brug for at slappe af med noget helt andet. De daglige gåture er selvfølgelig altid dejlige, men vi har også brug for udfordringer – noget andet end bare at lære freestyle tricks og heelwork positioner. Og lige nu fungerer Nose Work rigtig godt som dette ‘noget helt andet’.

Jeg går ikke meget op i det med regler og duftprøver. Det burde jeg måske? Men det tror jeg nu ikke. Jeg har ikke brug for at gå til konkurrencer – ikke lige nu i hvert fald. Jeg går til rigeligt konkurrencer og sommetider skal man også bare have det hyggeligt med tingene uden at skulle måle sig med andre. Jeg skal i hvert fald. Målet behøver ikke altid at være det vigtigste – det kan sommetider godt bare handle om en spændende rejse. Og det gør nose work for mig lige nu.

Så vi søger lavendel i alle mulige spændende miljøer og vi har det dejligt med det. Jeg får det vildeste kick, når drengene finder kilden. Det er sjovt at se dem udvikle sig og blive dygtigere, så jeg kan placere kilderne nogle lidt sværere steder. Hvem ved, måske skal vi snart i gang med eukalyptus?

Jeg vil gerne blive dygtigere… Jeg håber at kunne passe et godt kursus eller to ind i løbet at året. Nu må vi se. Kalenderen virker allerede nu lidt proppet og det skal være det rigtige kursus, men jeg håber, at jeg falder over noget her i løbet af sommeren. De ville være skønt med inspiration og nye udfordringer. Men indtil da hygger vi os med det, som vi allerede kan 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Gåture, Gollum, Hero, Nose Work, Træning, video. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

