Pinsen

20170602_152424lille

Fredagstur i Vikinglandet

Pinsen kom lidt bag på mig i år… Der har været virkelig travlt på arbejdet, så dagene løber ud i et og det var slet ikke gået op for mig, at det faktisk var en 3 dags weekend vi gik ind i. Sikke en dejlig overraskelse.

Fredag efter arbejde havde jeg nogen ærinder i Slagelse og da de var klaret, forsatte vi til Vikingeborgen Trelleborg og gik tur der. Der var mange mennesker da vi kom, men ret hurtigt tyndede det ud og til sidst havde vi nærmest området for os selv.

20170602_153444lille

Vikingehunde

Vi gik rundt om den gamle rundborg og på bagsiden støder Trelleborgs område op til en mark, hvor der gik køer og græssede. Køerne fik øje på os på lang afstand og åbenbart er de nysgerrige dyr, så de kom travende op mod os.

20170602_145719lille

De var hyggelige og meget sociale. Jeg tilbød dem lidt græs inde fra vores side af hegnet og de fulgte os hele vejen ned i den anden ende af marken.

20170602_145913lille

Jeg tror, at de var ret fascinerede af Heros rullen i fårel*** 🙂

En dejlig gåtur i det smukke område. Og en rigtig god start på weekenden. Og drengene sluttede af med en svømmetur i Susåen, så Hero kunne komme af med den værste lugt af får!

Lørdag ville jeg slå græs, men det ville græsslåmaskinen ikke! Den var død og måtte have en afløser.

20170603_105631lille

2 hunde og en Flymo bag i bilen 🙂

Afløseren skulle hentes i Roskilde og når jeg alligevel var nået så lang, kunne jeg lige så godt forsætte til Hillerød. Så det gjorde jeg.

20170603_155437lille

I Hillerød med min søster, Andreas og hundene

Og jeg havde en hyggelig dag sammen med familien. Vi fik en lækker frokost og derefter skulle Marcus til fødselsdag. Mens han var væk, kørte vi andre til Frederiksborg Slot, hvor vi gik en tur rundt om Slotssøen med hundene.

20170603_162158lille

Frederiksborg Slot

Det blev sandelige også til en lækker is, inden vi købte Pizza med hjem og spiste hjemme sammen med Marcus.

20170603_172735lille

En dejlig dag i familiens skød og jeg havde 3 trætte hunde med hjem 😀

Søndag morgen vågnede vi til regn regn regn!

20170604_113928lille

Hvem slukkede lyset???? Gollum siger god morgen til Hero 🙂

Vi så tiden lidt an, men til sidst erkendte vi, at det ikke blev bedre. På med gummistøvler og regntøj og ud i vejret… Vi kørte ned til sportspladsen ved skoven og jeg havde skøn træning med alle 3 hunde.

Vi hyggede os rigtig meget med det og efter den mere seriøse træning, sluttede vi med at lege og løbe. Herligt.

Efter træningen gik vi en tur ved søen og hundene fik lov til at bade… De var jo våde af regnen alligevel 😀

Da vi kom hjem holdt vejret tørt længe nok til, at jeg fik slået halvdelen af græsplænen.

Mandag morgen kørte vi til Ringsted for at heppe på Helle, der havde tilmeldt sig til Border Collie Klubbens konkurrence. Selv havde jeg valgt ikke at tilmeld. Jeg har haft brug for en konkurrence-pause, for at kunne fokuserer på en lidt mere langsigtet træning. Når man konkurrer ca. hver 14 dag, kommer træningen ind i mellem konkurrencerne til at handle om at få rettet de fejl, der opstod ved sidste konkurrence og få præcisionen på plads til den næste. Jeg har haft brug for også at træne nye ting – især med Gollum, der jo stadig er ung og har meget at lære.

4KSPORTS CAMERA

Biscuit og Gollum i ringen

Men selv om jeg ikke skulle konkurrere, kunne jeg jo godt køre til Ringsted og hygge mig med alle dem, der skulle i ringen 🙂

Gollum har haft en fest inde i hallen. Han er vældig socialt anlagt og kan blive ret frustreret, hvis nogen ikke har lyst til at hilse på ham – og det er der jo også mulighed for at træne sådan en dag. Og heldigvis er der jo også mange, der gerne vil hilse, så han har hygget og flirtet og fået en masse nye venner.

En af favorit bekendtskaberne var Livs Choice:

I løbet af formiddagen gik jeg en tur med mine 3 hunde og Gollums søster Ex-it.

Jeg gik også ud på græs-arealerne i industri-kvarteret lidt væk fra hallen og trænede med Gollum og Hero, så de fik lov til at lave noget også selv om de ikke skulle i konkurrence-ringen. Biscuit tog en ftrænings-fri dag, men kom med begejstrede tilråb til de to andre. Man er vel en sheltie der godt kan lide at høre sin egen stemme 🙂

20170605_142523lille

Træning

Ved 16 tiden var de officielle klasser slut og der var kun en lang række trænings-runder tilbage, så der kørte vi hjemad… Tak for en hyggelig dag, til alle jer, der var i Ringsted.

Rigtig god pinse alle sammen 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Familie, Gåture, Gollum, Hero, video. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

