Nytårstur til Feddet

D. 24.12 mødtes Marianne/Dee Dee og jeg på Garbogaard for at træne lidt….

-og da hundene var vel-motionerede, kørte vi til min søster og fejrede en skøn jul.

I dagene mellem jul og nytår mødtes vi med venner til træning og hygge og vi fik gået nogen dejlige ture.

Og før vi vidste af det, var det blevet d. 31.12 og tid til at fejre nytår…

Vi startede dagen med at køre til træningshallen, hvor vi mødtes med Sandie for at træne, hygge og ønske hinanden godt nytår.

Derefter gik turen til Feddet, hvor jeg traditionen tro skulle holde nytår i en hytte langt væk fra fyrværkeri og skud.

Vi ankom ved 14 tiden og da jeg havde fået slæbt bagagen ind, gik vi en god lang tur langs stranden.

Da vi kom tilbage til hytten fik jeg en kop kaffe og nød lidt af den kranskage, som Sandie havde givet os i nytårsgave. Den smagte skønt 🙂

Og så hyggede vi ellers og slappede af mens maden var i ovnen og vi ventede på Dronningens Nytårstale. Og nytårstalen var jo som de fleste nok ved… lidt af en overraskelse. Vi har åbenbart en dronning ca. 14 dage mere og derefter får vi en konge… Man skal nok lige vænne sig til tanken…

Aftenen stod på hygge og så gik vi tidligt i seng. Jeg vågnede omkring midnat og kunne høre skyderi både i det fjerne, men også ret tæt på… dog varede det tæt på kun ca. 15 minutter og det var ikke nok til at drengene reagerede, så vi faldt hurtigt i søvn igen.

D. 1.1. vågnede vi ved 7 tiden og jeg tog drengene ud på en kort tur inden jeg fik morgenmad. Efter morgenmaden tog vi på en længere tur gennem skoven og ned til havnen.

Og det skønne ved at være på Feddet er, at der ikke er noget som helst andet at lave end at gå ture og slappe af, så efter frokost gik vi til stranden.

Mellem gåturene var der ro i lejren 🙂

Efter to længere gåture, blev “sidst-på-eftermiddagsturen” bare en lille tur ned forbi en af vores venners fast-ligger-plads. Jeg vidste godt at hun ikke ville være der, men det var hyggeligt lige at se “hvor hun bor” og få billeder på de ting hun fortæller.

Vel hjemme igen fik drengene mad og nulrede lidt rundt inden jeg landede foran fjernsynet igen.

D. 2.1. stod vi tidligt op og gik til Fed Havn inden morgenmaden.

Da vi kom tilbage spiste jeg morgenmad og derefter begyndte jeg at rydde op og pakke sammen. Og da alting var bilen, var der lige tid til en gåtur langs stranden inden vi skulle check’e ud.

Jeg havde egentlig tænkt, at jeg ville spise frokost inden vi kørte, men alting var pakket og jeg var ikke sulten, så jeg udskød frokosten til senere og satte de sidste ting i bilen og kørte hjem efter en skøn nytårspause i fred og ro. Efter en jul med aktivitet nærmest non-stop var det præcis hvad vi havde brug for.

Godt nytår alle sammen.

Dette indlæg blev udgivet i Gåture, Gollum, Tango, Træning, Xmas. Bogmærk permalinket.

Et svar til Nytårstur til Feddet

  1. Helle Larssen siger:

    Godt nytår og tak for nogle hyggelige dage mellem jul og nytår

Skriv en kommentar